Alla inlägg den 12 mars 2012

Av Mallan - 12 mars 2012 19:51

När jag var liten hade jag tre önskningar (förutom fred på jorden, bli bästis med Whitney Houston och gifta mig med Mark Owen/Per Gessle):

1. Få en hund

2. Att vi skulle flytta till ett hus med trappa

3. Att vi skulle skaffa badkar

 

Den första önskningen gick i uppfyllelse när jag var 17 och lille Kalle anslöt sig till familjen Larsson/Blank. (Love you Kalle). Den andra önskningen är fortfarande bara en önskning, men den tredje föll in när jag flyttade till Linköping. Hade badkar på Ekkällan och har det i vår nuvarande lägenhet också. Har alltid målat upp en väldigt lyxig bild av att ha badkar, att man kan lägga sig där och slappna av, läsa en bok och kanske dricka ett glas vin. Koppla av helt enkelt. Men jag ska säga er:

Detta är en falsk bild!!

I verkligheten är vattnet så varmt att jag till en början skållas, efter ca 5 minuter börjar svettningarna och kliandet över hela kroppen, boken blir blöt när jag försöker läsa, allt är omständigt, jag blir yr och svimfärdig, måste skölja huvudet i iskallt vatten i en kvart efteråt för att återkomma till medvetandet ungefär.

Och grejen med badkar är också att det blir smutsigt,jobbigt att städa, och är svårt att hålla rent under, osv osv osv.


Nä, jag kommer nog inte bada nån gång igen inom det närmsta året igen. Inte förrän jag, som ikväll,får för mig hur himla avkopplande det skulle vara med ett varmt bad, och hur mysigt det skulle vara att ligga där och läsa lite...Lyxa till det....

Då ska jag läsa det här inlägget, och så kanske jag kommer på andra tankar.


Ni som gillar att bada, hur gör ni?


 



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards