Alla inlägg under januari 2012

Av Mallan - 31 januari 2012 09:42

Jag hade en fixardag igår. Städade, plockade ner de sista julsakerna (sent jag vet), bytte gardiner, tvättade lite. På kvällen tränade jag en sväng och avslutade sedan dagen med lite hockey. En innehållsrik dag för mig, haha. Men av någon anledning tar städningen så lång tid, blir aldrig helt klar. Så idag ska jag på´t igen. Jag har dessutom vart vaken i en timme redan och börjat tvätta. Det finns en del att ta av. Ska även försöka skriva en cv och lite annat sånt idag.

Men först blir det lite kaffe och ett avsnitt av Tori and Dean....hehe. Nya favvoprogrammet helt klart.


Ha en kanon dag alla vänner

Av Mallan - 29 januari 2012 14:49

Det blev en trevlig tjejmiddag igår. Linda bjöd på mat med italienskt tema och allt var väldigt smarrigt. Vi var 6 tjejer och det blev mycket snack om allt och inget. När det blev dags för utgång skulle jag dra hem, jag har det inte så bra ekonomiskt just nu och kan verkligen inte lägga pengar på utgång. Men Linda var världens sötaste och bjöd mig på inträdet för att hon så gärna ville ha med mig. Det var fint av henne tyckte jag, men samtiditgt känns det jobbigt att inte betala själv. Jag ska bjuda igen när jag har jobb och bättre ekonomi.


Harrys var i alla fall som det är som vanligt på lördagar, fullsmockat med folk i alla åldrar. Det var trevligt fram tills vi stod på dansgolvet och en tjej bakom mig beslöt sig för att kasta hela sin drink på en kille...Det var bara det att han duckade. Istället fick min rygg och mitt hår en fin redbull-vodka-dusch. Det var inte så kul, men jag var mest glad att det inte var spya. Vi gick hem strax efter det och även om klockan var tre på natten var jag tvungen att ta en dusch för att duscha bort den äckliga drinklukten.


Idag har jag kollat på allt dåligt som går på tv på söndagar. Jag gillar det. Nu ska jag göra mig i ordning, vi ska hem till Lukas morföräldrar på söndagsfika. Mysigt!

Av Mallan - 28 januari 2012 15:27

Vad skönt det är med helg :)

Jag började dagen med att gå upp astidigt och köra ett pass Power på gymmet. Riktigt jobbigt var det, men nu känner jag att musklerna börjar komma tillbaka till mig. Det kanske låter sjukt, men jag älskar faktiskt att köra ett styrkepass på lördagmorgonen. Vem är jag? Vet ej. Men så är det.

Dagen har dock fortsatt i ett lugnt tempo. Pratat lite med Martina i telefon, spelat lite tvspel och kollat lite på tv.

Snart ska jag duscha och göra mig i ordning, för ikväll ska jag på tjejmiddag hos Linda. Mysigt!

Av Mallan - 23 januari 2012 20:09

Idag började mitt nya och hälsosamma liv....igen. Har ju vart väldigt duktig med träningen tidigare, men nu har jag haft en månads uppehåll, vilket inte är ok. Men idag möttes jag och Malin upp och gav maskinerna en omgång igen....;) Det var faktiskt väldigt skönt, som vanligt. Nu ska jag verkligen försöka göra 3-4 pass i veckan, det mår jag bra av. Alltid lika gott att komma hem, ta en dusch, äta kvällsmat, mysa ner sig under filten på soffan,titta på biggest loser och känna sig allmänt asduktig.

Nu är jag jättetrött, men det är kanske lika bra, så kan jag somna i tid ikväll.

God kväll!

Av Mallan - 21 januari 2012 14:40

Det är inte klokt vad sömnig jag är. Ändå sov jag till nästan halv 12 idag (!!!) Lukas har vart uppe sen sju och skrivit tenta, han skulle vilja ta en powernap men kan inte somna. Jag däremot kan knappt hålla ögonen öppna och jag har bara vart vaken i tre timmar. Konstigt det där. Jag måste verkligen börja träna nu igen så jag blir lite piggare. Och börja gå och lägga mig i tid. Varför ska det vara så svårt?


Om en stund ska jag hoppa in i duschen. Ikväll blir det fest hos Lukas syster. Jag har inte festat på väldigt länge, så det ska bli ganska kul faktiskt. Kul att lämna lägenheten i alla fall och vara lite social.

Trevlig lördag på er!

Av Mallan - 20 januari 2012 15:43

Sitter och försöker få ihop vad jag vill ska ingå i min examen. Har 52 hp för mycket, så det är några kurser som jag måste prioritera bort. Frågan är bara vilka? Jag kommer ju söka olika slags jobb, och vet ännu inte riktigt vad jag vill, så jag vet inte vad som är bäst att ha med i den. Men samtidigt tror jag inte att det spelar speciellt stor roll, vilka som är med i själva examenspaketet och vad som inte är med. Jag har ju fortfarande läst de kurser jag läst.

Nåja, det blir nog bra tillslut. Samtidigt som det är jobbigt är det ju lite roligt att fixa med det.


Fick även ett trevligt brev från CSN idag där det stod hur mycket pengar jag lånat hittills.....Wohoo......Eller? Har alltid sett det som monopolpengar, inte riktiga pengar, och jag tänker fortsätta med det. Men tyckte inte det var så mycket pengar ändå. Kunde vart värre. Och om 25 år är jag ju faktiskt fri från dom skulderna. Haha...........


Ps. Dagens hockeyrapport: Lhc vann med 5-0 igår. Kan det vara så att dom är tillbaka, på riktigt? Det återstår att se. Ds

Av Mallan - 18 januari 2012 09:32

...Dom hatar mig och gör livet surt för mig så fort dom får chansen!

Denna gången är det min "kära" mobiltelefon som bestämt sig för att mucka gräl med mig. Hur länge har jag haft den, ett halvår max? Och sanningen är att den strulat i flera månader, det är bara det att jag valt att ignorera det. Problemet har varit att den stänger av sig själv, och inte går att sätta på igen. Men det har gått bra ändå, om jag bara tar ut batteriet och sätter i det igen så kan jag sätta på den. Men nu har batteriet ballat ur, på bara 2 dagar har det blivit svindåligt!! Jag laddade den innan vi gick och la oss igår, och i natt kl 5 vaknade jag av att den vibrerade för att batteriet höll på att ta slut????? Och i morse var den avstängd pga att den var urladdad. Under dessa timmar har jag ju inte ens använt mobilen.


Jävla mobil säger jag bara. Jag skulle köpt en iphone istället. Blir så trött. Det värsta är att jag köpte den på netonnet, och det ligger inte i närheten. Inte bara att svänga förbi.

Tröttsamt.  

Av Mallan - 17 januari 2012 21:37

Har vissa delar av vårt hem som verkligen behövs fixas iordning. Sortera, slänga saker, organisera osv. I eftermiddags gick jag på kontoret. Det har vart stökigt så länge och det ser ju så tråkigt ut tycker jag. Aldrig hittar man nåt heller. Men nu så!

Efter flera timmars slit och sorterande blev det en betydlig förbättring.


       

Före  och Efter


Lite skillnad va? Ursäkta den kassa bildkvalitén, orkar inte fixa till det, men ni ser ju på ett ungefär i alla fall :)

Nu får vi se vilken del av vårt hem som står näst på tur. Förrådet kanske? Garderoben? Klädkammaren? Köksskåpen? Ja det är bara att välja o vraka, mycket som behövs fixas tyvärr.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards